Monday 21 May 2012

Rejab, Ahlan Wa Sahlan Ya Rajab.....

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.....


Alhamdulillah..kita sudah hampir sangat dengan bulan Rejab..bulan yang penuh barakah..Subhanallah. Bersyukur kepada ALLAH  S.W.T kerana masih memberi kita peluang untuk menghidupkan bulan yang mulia ini.

Sempena menyambut Ramadhan yang bakal mendatang dalam tempoh dua bulan sahaja lagi, kelab akan menganjurkan ceramah-ceramah, dan tazkirah dalam bulan Rejab, Syaaban dan Ramadhan. Ini adalah bertujuan untuk memperingati diri kita masing-masing agar tidak terlewat dalam mengerjakan ibadah yang biasa dilakukan para-para anbiya' dalam bulan tersebut.

Pada 19 Mei lepas, satu majlis kesyukuran telah diadakan di rumah Sdr. AzZahir, AJK Kerohanian Kelab bagi meraikan abang beliau, Ustaz Shahrul Nizam Yamani membawa rombongan mengerjakan umrah pda 27 Mei 2012 ini, dalam majlis tersebut, Ustaz Shahrul telah menyampaikan tazkirah ringkas mengenai bulan Rejab, keistimewannya, dan amalan yang baik dikerjakan dalam bulan itu. 

InsyaAllah, tazkirah-tazkirah bagi membangkitkan semangat kita untuk merebut ganjaran-ganjaran dalam bulan istimewa akan diadakan dari masa ke semasa. 





No comments :

Post a Comment